PoET projekt
Egyre több a környezeti kérdésekkel foglalkozó projekt, és egyre nagyobb szükség van a projektek fenntarthatósági gyakorlatának javítására. Másrészt kevés olyan oktató van, aki rendelkezik az e témákkal kapcsolatos magas színvonalú képzések megtartásához szükséges kompetenciákkal. Az EU készülő E+/ESC zöld stratégiájával a zöld projektek száma még inkább növekedni fog, így a zöld kompetenciák fejlesztésére képzett oktatók iránti kereslet valószínűleg jelentősen megnő. Létrehoztuk a www.ecoliteracy.eu oldalt, mely átfogó képet ad az ökotudatosságról és annak fejlesztési lehetőségeiről.
A projekt célja, hogy növeljük a rendelkezésre álló ökotrénerek számát. Ezt úgy kívánjuk elérni, hogy megtervezzük a pedagógusok számára a zöld kompetenciák (saját és a velük együtt dolgozók) fejlesztésének útját, létrehozzuk az ökotrénerek (PoET) csoportját, akik támogatják egymás egész életen át tartó szakmai fejlődését, létrehozunk egy online platformot zöld oktatási forrásokkal, kezdeményezzük az ágazatközi együttműködést a zöld kompetenciák fejlesztése terén, és kifejlesztünk egy zöld kompetencia önértékelési eszközt. Az általunk létrehozandó források fenntarthatóságának biztosítása érdekében a projekt célja, hogy a partnerszervezeteken belül fejlesszük a honlap, a PoET és az önértékelési eszköz karbantartására, valamint a podcasting alapjainak elsajátítására vonatkozó kapacitást, hogy rendelkezzenek az e és más jövőbeli projektek népszerűsítéséhez szükséges készségekkel.
Egy másik erős motiváció az, hogy amikor mi (a partnerszervezetek vezetői) részt vettünk a tavalyi EPLM-konferencián (az Európa Tanács és az EU ifjúsági partnersége által szervezett konferencia, amelynek témája a „Tanulás arról, hogyan lehet fenntarthatóbbá tenni a mobilitási projekteket” volt), bemutatták a GreenComp (európai fenntarthatósági kompetenciakeretet), és az ezt követő vitában szinte mindenki, aki felszólalt, rámutatott, hogy bár a dokumentum nagyon jól sikerült, nagyon szükséges és nagyon üdvözlendő, nagy szükség van arra, hogy „lefordítsuk” a dokumentumot cselekvőképes formába, más szóval, hogy olyan forrásokat vagy anyagokat hozzunk létre, amelyek segítenek a szakembereknek a keretrendszer gyakorlati megvalósításában, ezért a projektünk alcíme: Green Comp a gyakorlatban.
A projekt céljai
- Egy olyan világos útvonal megtervezése, amelyet a pedagógusok követhetnek annak érdekében, hogy alkalmassá váljanak a környezeti nevelésben és a zöld kompetenciák fejlesztésében
- Hiteles és magas szintű, professzionális ökotrénerek (PoET-ek) létrehozására és népszerűsítésére
- A zöld kompetenciák oktatásához szükséges régi és új források összegyűjtése és elérhetővé tétele egy ingyenes, hozzáférhető és inkluzív weboldalon
- Célunk, hogy betöltsük a tudás és a gyakorlat hiányosságait azzal kapcsolatban, hogyan lehet a Green Comp keretrendszert integrálni az oktatási folyamatokba - a miénkbe is, a projekt partnerszervezeteibe, mivel csapatainkban nem formális oktatással foglalkozó oktatók is vannak
- Egy olyan eszköz kifejlesztése, amellyel felmérhető a saját ökoliteri kompetencia mértéke;
- Ágazatközi együttműködés kezdeményezése a zöld kompetenciák fejlesztése terén;
- A végrehajtó partnerszervezetek kapacitásának növelése digitális kompetenciáik fejlesztésével a projekt hosszú távú fenntarthatóságának biztosítása érdekében.
- Egy olyan szakmai közösség részévé válni, ahol a környezeti nevelés alapvető fontosságú, és amelynek tagjai szívesen fejlődnek és támogatják egymást szakmai fejlődésükben;
Hiszünk abban, hogy a nem formális oktatás kulcsszerepet játszik abban, hogy az emberek megértsék környezetünk valóságát és működését, a példátlan válságot, amelyben jelenleg élünk, és hogy olyan megoldásokat tervezzenek, amelyekben az oktatás kiemelt fontosságú. Az általunk összeállított források a nem formális oktatáson alapulnak.

Események
